Kunstenaars van A tot Z (op voornaam)
Souvent conçues comme des architectures ou des systèmes hydrauliques en attente d’activation, les pièces que je produis cherchent à maintenir une ambiguïté esthétique entre des objets industriels et des formes archaïques. Ces questionnements et recherches m’ont naturellement amené à travailler avec la céramique. Matière première de l’objet dans son histoire, ses propriétés plastiques offrent la possibilité d’un dessin en volume.
Lees meer
Suseok ( Koreaanse term om stenen te verzamelen en te assembleren tot een nieuw landschap):
Mensen rapen stenen. Ik ook.
Maar vaak, eens thuis, wanneer een steen uit zijn natuurlijke context wordt gehaald, verliest ze haar mysterie, haar etherische waarde. Vanuit mijn fascinatie voor stenen, ben ik begonnen mijn eigen ‘rotsen’ te maken. Stenen stapelen, ze met elkaar verbinden, groeiende structuren, die elk een eigen zegkracht, karakter krijgen.
Gestart als steen, blijven mijn sculpturen evolueren. Inhoudelijk krijgen ze door de bochten, de holtes en het spel met evenwicht, meer uiteenlopende referenties, met verschillende interpretaties. Van gestolde lava tot versteende wolken….
Lees meer
Door sneden en vouwen in uiterst dunne kleiplaten ontstaan nieuwe elegante en uitgepuurde vormen en volumes, waarvan het uitgangspunt altijd een geometrische figuur is.
Felkleurige monochrome afwerking.
Lees meer
Anne De Ghelder hergebruikt papier in al zijn eenvoud, in een bijna meditatief proces van herhaling. Soms letterlijk ontbinden, ontrafelen om dan later terug te kunnen opbouwen. De geschiedenis van een materiaal komt zo terug tot zijn recht in een totaal andere vorm.
Lees meer
Annouk Thys werkt voornamelijk met keramische materialen als glazuur en porselein. Het samenbrengen van verschillende materialen, het onderzoek naar gedrag van materialen is haar fascinatie.
Lees meer
G L A S c h a d u w = L I r e f l e C t i e H Tr a n s p a r a n t i e
Lees meer
La pierre est comme une évidence : il a développé une connaissance et une relation intimes avec ce matériau dès l’enfance et dans les carrières familiales. L’acier vient des chantiers navals, de Bilbao et ce sont là les origines paternelles qui s’expriment.
Lees meer
Brecht Bossuyt is een enthousiaste poëtische realist. Hij boetseert een wereld met een eigentijds gelaat die de hedendaagse realiteit weerspiegelt.
Lees meer
Bij het maken van haar sculpturen beperkt Britte zich tot geometrische basisvormen: de cirkel, de rechthoek en het vierkant. Daarnaast wordt ze gedreven door minimalistische principes als hergebruik, orde en reductie. Ook haar kleurgebruik is standvastig, want ze blijft trouw aan dezelfde tinten rood, geel, paars en zwart die regelmatig terugkomen in haar installaties en wandsculpturen.
Lees meer
De natuur, de mens en zijn kwetsbaarheid zijn de inspiratiebronnen voor het werk van Caroline. Het vrouwelijke, het impulsieve zijn daar de uitingen van…..
Lees meer
Keer op keer wordt ze gefascineerd door de interessante spanning tussen de nutteloze feiten van haar herinneringen en de pracht van de natuur. Ze probeert haar persoonlijke interpretaties te herschrijven in een formele taal waarin herinneringen en markeringen aan de oppervlakte – de huid – van haar werk verschijnen.
Lees meer
Door middel van het archiveren van menselijke gegevens wordt een statement gemaakt .
De verzamelde gegevens verwijzen namelijk in geen enkel opzicht meer naar het land van herkomst of nationaliteit.
Het hokjes-denken in termen van land van herkomst of nationaliteit is in deze van geen tel meer.
We zijn in de eerste plaats allemaal mens!
Lees meer
Werkt constructief en figuratief. In het figuratieve deel van zijn werk worden worden mens en dier, als archaïsche idolen, in een gereduceerde vormtaal weergegeven.
Ze krijgen ook soms een statisch karakter door het weglaten van ledematen.
In het constructieve gedeelte van zijn sculpturen opent en verbuigt hij eenvoudige geometrische vormen in een spanningsveld van stilte en beweging
Lees meer
In het onderzoek naar de werkelijkheid tekenen enkele lijnen zich uit: “Het niet-weten en het niet-zijn”. Immers binnen de verschillende vormen die kunst kan hebben, lijken twee vormen mij het interessants. Kunst als commentaar op de actualiteit en kunst die peilt naar betekenissen. Intuïtief voel ik me verwant met de tweede vorm. Persoonlijke beschouwingen en de tijdloze zijnsvragen. Die ontologische benadering van kunst is enerzijds problematisch wegens zijn moeilijk te materialiseren karakter, anderzijds is het boeiend omdat het de belofte inhoudt het onzegbare te vatten en zo de illusie te koesteren om het “zijn” te begrijpen. Zo ontstaat een nieuwe werkelijkheid die actueel is maar, doordat haar wortels in het klassieke canon liggen, vertrouwd en tegelijk bevreemdend is.
De meeste sculpturen bestaat op zichzelf maar belicht telkens een deelaspect van het centrale thema: Identiteit. (wie ben ik, wie wil ik zijn?)
Het werk laat de toeschouwer de illusie naar een sculptuur te kijken dat buiten hem-of haarzelf ligt. Figuren koesteren de gedachte te ontsnappen aan de alledaagse banaliteit.
Lees meer
Creativiteit is als een microbe in je lichaam. Je kan ermee geboren worden omdat in je genen zit. Maar je kan het ook krijgen door in je omgeving creative mensen te ontmoeten die je inspireren en motiveren. Door de jaren heen is beeldhouwen, naast tekenen en schilderen, het hoofdaandeel geworden van mijn creativiteit.
Het boetseren van dieren in beweging blijft mij boeien. De mogelijkheden zijn oneindig en ik amuseer mij enorm.
Lees meer
Mijn werk vertrekt vanuit de paradox met enerzijds de vervreemding van en anderzijds de hunker naar de natuur. In de benadering van het natuurlijke ervaart de maker een vervreemdende afstand. Onze beleving wordt onlosmakkelijk beïnvloed door de cultuur. Een subjectieve benadering eigen aan onze geschiedenis en toekomst. Vanuit herinneringen, voorwerpen en materialen wordt een eigen wereld gecreëerd. de tijd wordt hierin schijnbaar stilgezet. Natuur, cultuur en ook de maker zijn echter voortdurend in beweging. Werk 'Under construction'
Lees meer
Vanuit hun lichamelijke deformatie en brokkelige structuur zenden ze intense gevoelens uit van rebellie, argwaan, verwachting en verlangen, maar ook van zelfzekerheid, genegenheid en affectie.
Lees meer
Haar werk is puur en universeel. Gerda is luisterbereid en bouwt haar wereld op zoals het door het leven wordt aangeboden, soms geometrisch en vlak, maar morgen speels als de willekeurige natuurgrillen.
Lees meer
Guy zijn beeldend werk bevindt zich op het snijvlak van die twee werelden. In zijn rationele zoektocht naar het vernieuwen van zijn expressiemiddelen, het verfijnen van zijn technieken, het ontdekken van nieuwe materialen schuwt hij geen enkele technologische vooruitgang.
Lees meer
Igor maakt keramische wand en pot sculpturen.
Geschoeid op de ambacht van Japanse klei-grootmeesters creëert hij vandaag kleine verhaaltjes.
Hij zoekt de grens op tussen fantasie & realiteit, koppelt esthetiek aan enerzijds ethische vragen en hedendaags patstellingen en anderzijds kinderlijke naïviteit.
Het resultaat leeft in het licht.
Lees meer
Haar sculpturale werken zijn voornamelijk opgebouwd uit stalen elementen. De tactiele uitstraling van haar werk wordt versterkt door het combineren van het staal met zachtere materialen zoals hout en was. Het uitgangspunt zijn beelden uit de natuur die zij herkenbaar laat terugkomen maar tegelijk ook laat vervormen tot nieuwe sculpturen. Ze hoopt hiermee de toeschouwer te doen stilstaan bij de schoonheid en kwetsbaarheid van de natuur.
Lees meer
Deze kunstenares is extravert, al koestert ze de solitude en de sacrale stilte die hiermee gepaard gaat om te creëren. Net als de wintermaanden. Ine Lammers heeft de koude nodig om vorm te geven aan wat ze in de zomer verzamelde.
Lees meer
Ce que l’âme perçoit lorsque le corps éprouve… Isabelle de Bellefroid est une sculptrice belge. Ses créations figuratives, généralement en bronze, sont uniques.
Lees meer
De setting is een loods volop in gebruik, deze is rommelig en inspirerend, is constant in beweging, veranderd permanent van kleur, licht en compositie. Binnen dit heel veranderend ruimtelijke kader worden de zes werken als statige wandtapijten gepresenteerd.
De schilderijen van 2m x 2m, zijn op doek geschilderd met zowel gesso, houtskool als olieverf techniek. Nooit met de bedoeling exacte weergaves te vormen van hetgeen waargenomen wordt, maar als plots rustpunt, als kleine stilstaande fase in een dynamisch gebeuren waarbij de dieren lijken te poseren, waarbij de dieren eerder ons vragend aankijken, zonder enig oordeel te vormen.
Lees meer
De mens en de sfeer waarin hij leeft en werkt is het hoofdthema van Jan. Het zijn abstracte weergaven van mensen in hun doen en laten. De houding die deze abstracte beelden aannemen geven een bepaalde sfeer weer zodat haast het karakter en humeur van de figuur af te lezen is.
Lees meer
Emotie is ons gegeven. We hoeven het alleen onze ziel aan te laten raken om het te voelen, waardoor we schoonheid, kracht, karakter, woede, blijheid en verdriet ook kunnen gaan zien. Uiteindelijk terecht gekomen bij het werken met brons. Hierin kan ik mijn "beeld" kwijt.
Lees meer
Jeannot Clemminck,
het menselijk lichaam, met zijn houdingen en bewegingen, fascineert hem mateloos en dwingt hem telkens opnieuw om daar nieuwe betekenissen en combinaties aan toe te voegen.
In de uitgerektheid van zijn beelden verwijst hij naar de kwetsbaarheid die in elk van ons zit en ook het idee dat het lichaam eigenlijk ook een leven op zich leidt, los van de geest is een belangrijke aanzet
Lees meer
‘Daar was ooit een boom.’ Het werk van Joachim Louis is een ode aan de boom. Aangevuurd door inspiratie recht uit het leven en universeel-menselijke thema’s blaast Louis knoestige stammen een nieuw leven in. Brute ingrepen eindigen in zacht polijsten tot de sculptuur – en het hout – weer tot leven komt. Louis’ sculpturen voegen een poëtische dimensie toe aan de plek waar ze landen. Verhuld in de stam, een nieuw verhaal.
Lees meer
De sculpturen en objecten van Karel Van Roy getuigen van een harmonie tussen verbeelding en een verering van de vorm.
De uitermate artisanale wijze waarop zijn werken tot stand komen wijzen op een diep respect voor diverse materialen en de beHANDeling ervan.
Van Karel kennen we vooral zijn beeldhouwwerken in hardsteen, witsteen en marmer. Vandaag gaat hij in zijn objecten ook de dialoog aan: hout met metaal, hout met kunststof en hout met kleur. In de werken met als titels Chair en Frame bijvoorbeeld, tast hij bijna als een ontwerper de grenzen af met vorm en functionaliteit.
In de stille hoop zo nieuwe dimensies van schoonheid en betekenis te beleven.
Lees meer
De glazen windschermen wil ik graag verbinden met het landschap en de bijzondere zwevende architectuur van AZ ZENO. Het gebouw reist als een golvende vloeiende wolk boven het landschap; straalt transparantie en luchtdoorlaatbaarheid uit. Fragmenten hieruit wil ik laten reflecteren, om de relatie met het gebouw te benadrukken en de transparantie door te trekken.
Lees meer
Katrin Dekoninck, een introspectieve queeste naar troost. De mens is altijd op zoek, niet in het minst naar zichzelf.
Aan de basis van deze nomadische geest ligt een existentiële onrust, soms zelfs angst, die wellicht voortkomt uit ons zelfbewustzijn en de manier waarop we ons eigen bestaan positioneren ten opzichte van datgene wat ons omgeeft
Lees meer
De sculpturen van Kris Demuelenaere zijn een fascinerende zoektocht naar een combinatie van massa en spanning, Spontane lijnen en snedes, een spel van licht en schaduw, abstractie en eenvoud … die onze emoties raakt en ons aanzet om aan te raken, eindeloos naar te kijken en weg te dromen.
Lees meer
Een gedachte, een beeld, een schaduw, een gewaarwording, een ingeving, een droom, geeft een aanzet om tot een nieuw werk te komen. Ik probeer dit om te zetten in een tekening en daar maak ik een patroon van. Dit patroon gebruik ik als basis om te klossen.
Aanvankelijk werkte ik in twee dimensies; nu maak ik meer en meer driedimensionale werken.
Lees meer
Op latere leeftijd voelde ik voor het eerst de nood om, in plaats van te genieten van kunst, om zelf ‘iets’ te creëren.
De liefde voor vorm, de fascinatie voor de uitstraling van steen (vooral marmer en albast), prikkelden mijn fantasie. In Italië vond ik de tijd en de focus om mijn eerste stappen in het beeldhouwen te zetten (onder deskundige begeleiding van Isidoor Goddeeris, mijn partner).
Een nieuwe wereld ging voor me open.
Mijn beelden zijn eerder abstract te noemen. Ik inspireer me vooral op vormen die mij intrigeren, zoals bunkers, primitieve gebouwen, een skyline, maar ook organische vormen. Ik kijk waar mijn fantasie en het concrete van de steen elkaar kunnen vinden. Een oneindig boeiend proces!
Lees meer
De ruimtelijke constructies van ongewone materiaalcombinaties tonen een fragiel evenwicht, een bedrieglijke soort rust, balancerend op de spanning tussen uiterlijk en innerlijk. In natuurlandschappen ontwaart zij geometrische composities. Met haar blik ontgint ze het terrein tot ze lijnen in de natuur ontdekt.
Lees meer
De sculpturen van Linde Ergo spreken een universele taal. Ze laten ons menselijke emoties zien die diep in ons verborgen zijn. Haar vormen inspireren ons en nodigen uit om even stil te staan
Lees meer
Zwaartekracht en gewichtloosheid zijn thema’s die voortdurend in zijn werk terugkomen. De beeldentaal die van Soom gebruikt, refereert ook naar de barok waarin de spanning tussen de materie en de gewichtloosheid een constante is. De zoektocht naar die gewichtloosheid en het vluchtige zijn kenmerkend voor zijn werk. Met de baroktaal van Bernini en de grote beeldhouwers uit die periode heeft hij een affiniteit. Spiralen, overdadige vormen, kronkelende lijnen en speelse ornamentiek onderlijnen die fantasie.
Lees meer
De Belgische beeldhouwer Maarten Ceulemans (1983°) werkt vooral rond de figuur. Hij geeft zijn beelden vorm met traditionele technieken. Sinds enkele jaren is hout zijn voornaamste medium. De steeds veranderende ervaring van een beeld tijdens het creatieproces is voor hem een vruchtbare voedingsbodem en genereert nieuwe ideeën. Zijn sculpturen sluiten zich vaak af van de ruimte en de toeschouwer of lijken soms zelfs onaf.
Lees meer
Het beeldend werk van Marc situeert zich in het loswrikken van bestaande betekenislagen die opgeslagen liggen in ons dieper bewustzijn .Zijn werk vertrekt vast vanuit een beeldtaal die aansluit bij objecten die iedereen reeds kent, maar steeds wordt hier een twist aangegeven. om te bewijzen dat we niet met voldoende aandacht kijken naar de wereld die ons omringt!
Lees meer
De bewondering voor de natuurlijke vormen en de gracieuze bewegingen en ook de aard van het dier zijn de uitgangspunten van de creatie van de werken van Mark. De beelden zijn strak en nauwkeurig in vorm en de afwerking is perfect. De patina van de beelden is in rijke en zachte tinten. De werken van Mark Dedrie tonen dat hij niet alleen een sterke beeldhouwer is, maar ook een gedegen patineur.
Lees meer
Marleen haar voorkeur gaat uit naar abstracte vooral geometrische kunst. Sinds enkele jaren heeft vooral glaswerk een belangrijk deel van haar interesse en tijd ingenomen. Marleen creëert prachtige kunstwerken in glas
Lees meer
De ‘mens’ is het meest voorkomende thema in mijn recente werk. Ik hou ervan mensen te observeren. De beelden staan zelden op zichzelf, meestal in relatie met elkaar.
Lees meer
De werken die de meeste artistieke vrijheid bieden, heeft Martin Wiese besloten Fragments te noemen.
Gefragmenteerde stenen lichamen komen tot leven in het contrast van de ruwe, onafgewerkte elementen, waarvan de scherpe randen ons doen denken aan de oorsprong van de steengroeve, en de perfect gebeeldhouwde gezichten. De gesloten ogen van de figuren boeien de toeschouwer en suggereren hun meditatieve aard (innerlijke verkenning). Steengroevestenen verenigen en completeren vervolgens de gefragmenteerde lichamen tot een samenhangend geheel.
Prof. Susanne Windelen
Kunstacademie, Stuttgart
Lees meer
Voor mij is kunst passie, liefde, een eeuwige zoektocht naar schoonheid en emotie.
Ik koester de liefde voor de materialen en geniet van de zalige gedachte dat mijn sculpturen naar mensen gaan die dezelfde liefde voor kunst hebben als ikzelf.
Mijn werk is een ODE AAN HET LEVEN.
Sculpturen in terra cotta, brons, kunsthars en ijzercomposiet.
Lees meer
Notre héritage culturel individuel nous pousse à animer la nature par différentes significations qui nous sont propres. Pourtant, très peu d’entres-elles sont justes et objectives. Par nos actes et nos pensés, nous dénaturons l’ensemble de ce qui nous entourre, ce décor naturel sur lequel nous projettons notre imaginaire.
Je cherche à détourner nos conceptions de la nature, tout en proposant une vision anthropique, composée de formes hybrides, à la frontière du naturel et de l’artificiel.
Lees meer
In haar Antwerpse atelier maakt Mieke Smet ingetogen sculpturen met textiel, metaalgaas en papier. Ze maakt vaak gebruik van materialen die al een verhaal hebben, en zoekt in haar werk naar een verdere episode in dat verhaal.
Lees meer
Inspiratie haalt ze uit de wereld rondom haar. Sociaal bewogen verweeft ze speels, niet zwaar op de hand, wereldproblemen in haar werk. De lichtheid van het materiaal, de ludieke aanpak, maken de thema’s verteerbaar.
Lees meer
Van Craenenbroeck bouwt aan een bevreemdend en geheel eigen universum, onbewust geïnspireerd door oude culturen. Een mythisch volk, een krachtig oervolk. Ze fixeren je aandacht, dwingen tot dialoog. Ze worden gekenmerkt door kracht, dynamiek, mystiek. Ze zijn schaduwen van het vuur. Je ziet de aarde spreken, roepen, zwijgen, maar ook fluisteren. Ze fluisteren verleden, heden en toekomst tot één geheel. Het zijn ‘REIZIGERS IN DE TIJD’.
Lees meer
Hij beeldt dit verhaal niet letterlijk uit, hij probeert in zijn werk het gevoel op te roepen dat er van uit gaat. Zo maakt hij zowel formeel vormelijke installaties in staal die de ruimte omtoveren in een andere realiteit. Of hij maakt werken uit steen die zeer tactiel ogen en spannend aaibaar lijken.
Palieter wil met zijn werk mensen beroeren, doen stilstaan en mogelijks aanzetten tot het beleven van nieuwe memorabele momenten.
Lees meer
Beelden zeggingskracht geven. Soms ingetogen, soms uitbundig. Maar altijd zo dat het de kijker raakt. Want een beeld bestaat pas als het emoties in zich draagt waar ieder deelgenoot van kan worden. Of het nou gaat om passie of pijn, vreugd of verdriet, wilskracht of weemoed – het beeld moet spreken.
Lees meer
Dankzij de kettingzagen waarmee ik hout bewerk, kan ik met de snelheid van een pennentrek een vorm formuleren. Ik moet op zo'n moment snel beslissen. Gelukkig bestaan er geen echt foute beslissingen. De sculptuur maakt in grote mate zichzelf. Ik vertrek van wat er overblijft, met mijn intuïtie als kompas. Elke nieuwe actie sluit bepaalde mogelijkheden uit, maar creëert er ook nieuwe.
Lees meer
Glas is een eigenzinnige materie vanwege het moleculair gedrag. Het is de basis van al mijn creaties. Het is met de jaren vanzelfsprekend geworden. Zelf manipuleer ik het glas niet. Ik stel me nederig op. De materie zelf, glas, is baas! Ik heb uiteraard veel voeling, maar ga de materie geen geweld aandoen. (citaat Johan Debruyne)
Lees meer
Hallo, mijn naam is Raphaël en ik hou ervan om gedurfde portretten te maken, boordevol aanstekelijke speelse positiviteit, en ze ondertussen zo puur en eenvoudig mogelijk te laten lijken.
Lees meer
draden en stoffen - knopen en vruchten - verwondering
vervormen en verbinden - tot nieuwe structuren
zoeken en vinden - indrukken afdrukken - verhalen
van verleden en heden - van dichtbij en veraf
Lees meer
Mijn werk is zelden gebaseerd op schetsen. Ik verzamel overgebleven stukjes en beetjes en rangschik ze tot nieuw werk
Lees meer
Kleur staat centraal in haar oeuvre, dat zowel uit abstracte schilderijen en werken met menselijke figuren bestaat. “Kleur verwekt een enorm plezier”, aldus Saskia, “Het onthult het mysterie van de schoonheid, van het onzichtbare. Zonder het bewustzijn van de schoonheid kan ik niet schilderen.”
Lees meer
Simon Woudwijk lopen verschillende technieken door elkaar, schilderwerk, waarin de materie verf zelf een centrale plaats inneemt, beelden in verschillende materialen en foto’s. De werken twee – en drie dimensionaal beïnvloeden elkaar, ze vullen aan of bieden een ander, breder, perspectief. Centraal binnen dit oeuvre staat het gebruik van symbolen, waarvan “het wiel” er één is. Dit wiel is dan teken van en voor (de) tijd, eeuwigheid en immer doorgaande beweging, verandering en dynamiek.
Lees meer
FRAGIEL, in materie, in ruimte, in aanraking, in zijn.
De keramische kunstwerken zijn niet alleen objecten, maar ook een poëtische reflectie van hun omgeving.
In de fragiele materie en ruimte komen deze kunstwerken tot leven.
Ze vragen om zorgvuldige aanraking en bestaan niet alleen fysiek, maar ook in hun omgeving.
Hun fragiliteit is hun kracht, en ze spreken in de taal van gevoeligheid en verbondenheid.
In hun zijn omarmen ze hun eigen kwetsbaarheid, waar ware schoonheid schuilt in delicate momenten.
Lees meer
Het menselijke aspect is een constante in mijn werk. De voorkeur voor de structuur van het menselijke lichaam wordt mede ingegeven door de universaliteit van het menselijke lichaam, dat nauwelijks cultuurgebonden is.
Het resulteert in doorgaans draagbare items, door de mens geïnspireerd, voor de mens gemaakt.
Deze zoektocht naar een organische vormentaal is gebaseerd op foto's van menselijke organische cellen, onderhuidse uitstulpingen, het spierstelsel, enz.
Het is nooit een exacte weergave van de werkelijkheid; het opzet is eerder om de werkelijkheid te vertalen naar een esthetisch context.
Het ontwerp kan zich multipliceren , het groeit en woekert uit tot individuele organismen. Dit woekerende element komt in de bestaande wereld terecht en kan soms als sierelement gedragen worden, alleen of in groep. Zonder menselijke drager heeft het geen functie. De drager versterkt en verandert de vormgeving daar waar het op het lichaam is aangebracht.
Vanheerswynghels Tiny
Lees meer
Ulrike BOLENZ is een Duits-Belgische kunstenares met een zeer eigen stijl die het midden houdt tussen traditie en experiment. De hedendaagse symbiose tussen mens en machine staat centraal in haar het werk. Mannen èn vrouwen –of zijn het hybride wezens?- worden afgebeeld op platen van plexiglas, een materiaal dat doet denken aan computer- of smartphoneschermen, terwijl de ruis, de pixels en de fragmenten van barcodes, verwijzen naar de vele technologische ontwikkelingen die vandaag vast onderdeel zijn van ons leven.
Lees meer
Son écriture est directe, expressionniste avec de grands aplats.
« Dans la création, je m’attache à aller au-delà de la forme, plus loin que l’apparence, pour découvrir la profondeur des impressions, des sentiments et des émotions ».
Lees meer
Onder de noemer “ Williams “ maakt William Roobrouck objecten, sculpturen, kunstwerken en stukken design waaruit zijn liefde spreekt voor vormen, ruwe materialen en handwerk.
Van de allereerste schets tot het allerlaatste laspunt – hij doet het zelf.
Lees meer
De betekenissen die Peeters in zijn beelden legt, zijn van een diep existentieel niveau. Het oproepen van wat anders onzegbaar is – existentiële eenzaamheid of liefde bijvoorbeeld – is de grootste verdienste van Peeters.
Lees meer
Zus noemt zichzelf ‘een tekenaar die last’. Ze tekent naar levend model. Met een paar eenvoudige lijnen de sfeer en houding treffen, daar streeft Zus naar. Ook in haar ruimtelijk werk van staal. Hiervoor gebruikt ze haar eigen schetsen als inspiratiebron.
Lees meer
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
x